Stolt medverkan i Äntligen hemma del 13. Karin Mannerstål gör molnformad griffeltavla med våra färger.

 

Köpvillkor

Beställning/orderbekräftelse

Varje produkt visas som standard med pris inkl. moms. Vid beställning godkänns köpvillkoren och därmed träffas ett avtal om köp som blir gällande först när du har fått en orderbekräftelse. Orderbekräftelsen skickas automatiskt till den e-postadress som du har angivit i dina kunduppgifter. Din orderbekräftelse, fungerar både som kvitto och garantibevis. Om du har frågor kring detta kontakta oss

Betalningsalternativ

I kassan väljer du även vilket betalningsalternativ du föredrar.

Kortbetalning via ePay

Kort betaling sker idag via epay du betala med Visa eller MasterCard via epay och euroline. Pomali.se registrerar inga kortuppgifter eller transaktioner.

PayPal

Du kan även betala direkt med PayPal om du har ett paypal konto. Du kan även föra över pengar via bank eller kort till ditt paypal konto, och därefter använda detta för att handla hos pomali.se

Bankgiro

Du kan också betala via vårt bankgiro. Uppge ordernummer och ditt namn i meddelande fältet. Vi skickar varorna så fort vi har fått din betalning.

Kontant köp

Vid kontantköp betalar du mot postförskott. En extra avgift tas ut på 50 kr vid betalning mot postförskott.

Leveransvillkor

Alltid fraktfritt, dagtid inom Sverige. Levereras till närmaste utlämningsställe. Leveranstid för lagervara, beroende på belastning sker normalt inom 2 till 10 arbetsdagar om inget annat anges, (till norra delen av Sverige kan det ibland ta några extra dagar.) Om en vara tillfälligt är slut, kontaktas kundtjänst för leveransbesked. Leverans sker så snart varan åter finns i lager. ***** Obs ! Se villkor för beställningsvara under Ångerrätt. **** Faktura skickas samma dag som produkten utlevereras från vårt lager, men ibland kan postgången bidra till att fakturan dyker upp före leveransen. Självklart behöver du inte betala fakturan innan du har fått din leverans.
Leverans till annan adress än där beställaren är folkbokförd är endast godkänd vid kortbetalning, kontakta kundtjänst snarast efter beställning. Ha ordernumret redo.

Öppet köp/ångerrätt

Öppet köp gäller enligt samma villkor som ångerrätt. Som konsument har Du, i enlighet med distansavtalslagen, rätt till ångerrätt utan att ange någon anledning. Du måste dock meddela detta senast 14 dagar efter det att du har mottagit dina varor. För att returnera varorna ska dessa vara oanvända och oskadade i sina originalförpackningar. Vi tar ej emot försändelse utan att det föregåtts av kontakt och ett ärendenummer har erhållits. Du kan erhålla ett ärendenummer genom att fylla i formuläret under returer. Du får själv ansvara för och bekosta returfrakt på lämpligt sätt. Varor får inte returneras som postförskott eller efterkrav.
Kontakt sker per mail info@pomali.se
OBS !
För beställningsvarar gäller godkännande av köpvillkoren som ett avtal mellan oss och dig som kund att ångerrätt inte gäller då dessa varor beställes och tillverkas som kundanpassad enligt önskad storlek, färg, kombination etc.
Direkt efter beställning startas varans produktion i fabrik,
kund har därför inte heller möjligt att ångra ännu ej levererad beställning.

Återbetalningsskyldighet

Om ångerrätt utnyttjats och villkoren uppfyllts betalar Vi tillbaka vad som har betalats för varan med avdrag för eventuella kostnader
senast inom 30 dagar från den dag Vi tagit emot returen.

Reklamation/garanti

Pomali.se säljer alla produkter med 1 års garanti samt 3 års reklamationsrätt enligt Konsumentköplagen. Alla garantier gäller i Sverige. I första hand hanteras alla ärenden av respektive leverantör, men genom oss och Vår ärendehantering. Kontakt sker per mail info@pomali.se. Omfattning och villkor för hantering gäller enligt respektive leverantörsbestämmelser. Reklamation/garanti omfattar inte delar eller varor som normalt betraktas som förbrukningsvaror. För att få veta exakta villkor för specifik produkt kontakta kundtjänst

Angivna specifikationer på produkter är ca-mått, för åberopande av reklamation måste skillnaden i angivna specifikationer mot verkligheten skilja minst 10%. Vid godkännande erhålls ärendenummer samt instruktion för hantering.

Inför returtransport konsulteras alltid support som i första hand bokar detta, annars får du själv ansvara för och bekosta lämplig frakt, men efter att Vi mottagit varan och konstaterat skadan eller felaktigheten får Du ersättning för frakten. Varan måste alltid returneras i sin originalförpackning. Vi tar ej emot försändelser utan att det föregåtts av kontakt och ett ärendenummer har erhållits.

Transportskada/felaktig leverans

Om du skulle få en vara som är transportskadad, varan kommer bort, är defekt eller felaktig leverans ersätter vi dig kostnadsfritt med en ny vara. Synlig transportskada ska alltid anmälas direkt till utlämninstället vid mottagandet.
Anmälan om transportskada/felaktig leverans måste även ske till oss med beskrivning inom 5 dagar från mottagande. Kontakt sker per mail info@pomali.se.
Vid godkännande erhålls ärendenummer samt instruktion för hantering.

Inför returtransport konsulteras alltid support som i första hand bokar detta, annars får du själv ansvara för och bekosta lämplig frakt, men efter att Vi mottagit varan och konstaterat skadan eller felaktigheten får Du ersättning för frakten. Varan måste alltid returneras i sin originalförpackning.

Företag/föreningar

För företag/föreningar gäller andra regler för garanti- och reklamation. Företag/föreningar får vid köp endast den garanti som ges från huvudleverantören. Garantitiden kan variera mellan olika huvudleverantörer och produkter.
Företag/föreningar har heller inte någon reklamationsrätt utöver garanti från huvudleverantör. För mer information om vilka regler som gäller för viss produkt kontakta oss

Ej utlösta/mottagna varor

Tar du inte emot eller om du inte löser ut din beställda vara debiteras du en avgift som motsvarar våra frakt och hanteringskostnader.
Tar du inte emot och då betalar resterande belopp, för vara beställd med handpenning så förlorar du handpenningen.

Ansvar

Vi avsäger oss all form av ansvar om information eller annat upptäckts ha blivit fel, eller om färgåtergivning av produkter på bildskärm inte helt överensstämmer med verkligheten. Vi har ingen annan ersättningsskyldighet utöver eventuell återbetalning om leverans försenats, uteblivit eller om vi har har annullerat beställningen av någon anledning. För beställningsvara gäller ingen eventuell återbetalning om inte varan stoppas av oss eller försenas mer än 3 månader

Tvist

Tvister med anledning av dessa villkor ska avgöras i svensk domstol.

En webbshop från OpenCart
PoMaLi © 2017